Reklama w Social Mediach i sieci – czy warto?

0
1327

Reklama w Social Mediach i sieci to coraz częściej wykorzystywany sposób promowania się i pozyskiwania klientów w różnych branżach. Sieć daje możliwość precyzyjnego określania grupy docelowej czy docierania do lokalnych odbiorców z reklamą internetową. Reklamowanie się w Social Mediach posiada jednak dużo więcej plusów i zalet, z których warto korzystać. Wiele osób w dalszym ciągu zastanawia się jednak nad skorzystaniem z tej opcji, rozważając wszystkie “za” i “przeciw”. W dalszej części tekstu przedstawiamy wszystkie plusy reklamowania się w mediach społecznościowych oraz podpowiadamy, z której opcji warto skorzystać.

Duży wybór portali społecznościowych — Fb, Instagram, YouTube a może Twitter?

Pierwszym plusem, jaki oferuje nam reklama w Social Mediach, jest duży wybór portali społecznościowych. Obecnie wszystkie największe portale tego typu umożliwiają uruchomienie na nich reklamy i reklamowanie się ich użytkownikom. Każdy taki portal posiada też specjalny system reklamowy w postaci managera, w którym możemy prosto oraz szybko uruchomić taką reklamę. Manager ten jest dostosowany do osób prywatnych, które nigdy wcześniej nie miały możliwości tworzenia kampanii reklamowych. Dzięki dużemu wyborowi możemy zdecydować, gdzie chcemy się reklamować. Może to być wybór pod kątem portalu, z którego korzystamy najczęściej. Możemy również wybierać portale pod względem formy reklamy. Jeśli zależy nam na materiałach video, dobrym pomysłem będzie np. YouTube, a gdy na prezentowaniu grafik Instagram. Facebook sprawdzi się jako serwis, gdzie znajdziemy największą grupę docelową konkretnych osób, jeśli celem naszej reklamy jest sprzedaż danego produktu.

Targetowanie

Reklama w Social Mediach to również a może przede wszystkim targetowanie, czyli określanie grupy docelowej odbiorców. Funkcja ta polega na określaniu osób, którym reklama zostanie wyświetlona. Możemy zatem wybierać, wiek, płeć, lokalizację, zainteresowania, posiadane przedmioty, czy aktywność, jaką prezentują dane osoby na portalu i właśnie takim osobom emitować naszą reklamę. Jest to bardzo ważna opcja, gdyż dzięki niej możemy efektywnie wydawać budżety reklamowe. Nie marnujemy dzięki targetowaniu pieniędzy na emitowanie reklamy osobom, które nigdy nie skorzystają z naszej oferty np. jak ma to miejsce na billboardach, i w ulotkach czy w gazecie tradycyjnej. Dzięki temu, iż dotrzemy do grupy osób o podobnym profilu, które będą zainteresowane już wstępnie daną tematyką, możemy liczyć na sprzedaż naszego produktu. Targetowanie to również oprócz niemarnowania pieniędzy oszczędność czasu. Pozyskanie szybciej dużej ilości klientów powodować będzie szybszy rozwój marki i więcej środków, które możemy przeznaczyć na kolejne promocje w Social Mediach.

Niskie koszty

Bardzo ważnym czynnikiem, który przemawia “za” Social Mediami są niskie koszty uruchomienia kampanii reklamowej i dotarcia do klienta. Jest to ważne, szczególnie jeśli jesteśmy osobami prywatnymi i dysponujemy skromnym budżetem. Jeśli nie stać nas na współpracę z dużymi agencjami reklamowymi lub współpracę ze znanymi influencerami możemy w cenie już kilkunastu złotych uruchomić swoją pierwszą kampanię reklamową np. na FB czy Instagramie i zaprezentować się kilkuset osobom. Jeśli pozyskamy tylko kilku klientów z tej grupy, kwota wydana na reklamę błyskawicznie się zwróci. Wyświetlenie reklamy jednej osobie również nie jest drogie i może wynosić nawet 1-2 groszy. Choć stawka ta różnić się będzie w zależności od danego serwisu czy parametrów kampanii będzie atrakcyjna w porównaniu z konwencjonalnymi reklamami w świecie realnym.

Prostota

Reklamowanie się w Social Mediach jest również bardzo proste i możliwe dla każdej osoby. To duży plus i kolejny ukłon w stronę małych firm czy osób prywatnych. Reklamę przeważnie możemy uruchomić w trakcie kilkunastu — kilkudziesięciu minut i sprawić, że już po godzinie będzie wyświetlana odbiorcom. Taki szybki czas aktywacji i stworzenia reklamy nie jest możliwy np. w realnym świecie czy działając wraz z agencją marketingową. Ważna jest również możliwość samodzielnej obsługi takiej kampanii reklamowej. Manager reklamy w serwisach społecznościowych daje taką możliwość w trybie natychmiastowym i umożliwia również szybkie wznowienie reklamy o innych parametrach po edycji. W sieci istnieje wiele tutoriali i poradników nt. tworzenia kampanii reklamowych. Procesy te są też szczegółowo opisane przez dany portal społecznościowy.

Wizerunek reklamy i naszej marki

Reklamowanie się w Social Mediach ma jeszcze jeden duży i zasadniczy plus, jakim jest wizerunek naszej marki oraz forma reklam. Nie jest ona nachalna tak jak w tv czy na banerach i nie przerywa nam naszego ulubionego programu. Wiele osób nie rozróżnia materiałów typowych dla danego serwisu od właśnie materiałów sponsorowanych — reklam. Taka sytuacja sprawia, że osoby mają znacznie lepszy stosunek do takich reklam i znacznie łatwiej przekonać ich, aby skorzystali z naszej oferty. Jako że reklama w Social Mediach trafia do konkretnej grupy osób, nie jest również traktowana jako bezużyteczna. Jeśli reklamę samochodów widzą fani motoryzacji odwiedzający podobne profile w serwisie nie denerwują się bezsensowną reklamą, która ich w ogóle nie dotyczy.

Czy i dlaczego warto reklamować się w Social Mediach?

Korzystanie z reklamy w Social Mediach ma bardzo wiele zalet. Z takiej opcji warto skorzystać, gdy zależy nam na dotarciu do dużej grupy osób o podobnych poglądach czy sytuacji. Z pewnością w Social Mediach warto reklamować się, gdy posiadamy mały budżet reklamowy. Dzięki temu nie będziemy tracili pieniędzy na opłatę dla agencji reklamowej za obsługę kampanii. Reklamę na FB czy YouTube możemy wykorzystać też, gdy jesteśmy osobami prywatnymi i promujemy dopiero nasz produkt. W SM reklamuje się też wiele dużych marek i globalnych firm takich jak np. KFC. Przeznaczając odpowiednio duże sumy na reklamę w mediach społecznościach, możemy docierać do dużej ilości odbiorców małym kosztem. Przy takich budżetach możemy liczyć również na spore oszczędności.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here