Celem firmy może być zwiększenie sprzedaży, poprawa jakości produktów lub usług, rozwój nowych technologii czy innowacyjnych rozwiązań. Wszystko zależy od branży oraz strategii biznesowej przedsiębiorstwa.

Wizja i misja firmy

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, co naprawdę motywuje firmę? Co sprawia, że ​​działa i rozwija się w długim okresie czasu? Odpowiedź na to pytanie leży w celach firmy. Wizja i misja są dwoma kluczowymi elementami, które definiują cele firmy.

Wizja jest krótką deklaracją przyszłego stanu rzeczy. To wyobrażenie lub idea tego, jak firma chce być postrzegana przez klientów lub rynek za kilka lat. Warto pamiętać o tym, że wizję tworzą ludzie – nie maszyny ani procesy biznesowe.

Misja natomiast koncentruje się na aktualnej sytuacji przedsiębiorstwa oraz jego działaniach zmierzających do osiągnięcia tej przyszłej pozycji rynkowej opisanej we wcześniejszej definicji wizji. Misją jest również zapewnienie spójności działań prowadzących do realizacji strategii dla całej organizacji.

Ważne jest aby zarówno misję jak i widzenie były jasno sformułowane ponieważ mają one wpływ nie tylko na pracowników ale także decyzje strategiczne podejmowane przez menedżerów oraz właścicieli przedsiędziobrstwa

Jednym ze sposobów stworzenia skutecznych celów firmy może być ustanowienie tzw S.M.A.R.T.-owych (czyli Specyficzny , Mierzalny , Osiągalny, Realistyczny i Czasowy) celów. S.M.A.R.T.-owe cele są łatwiejsze do osiągnięcia niż te nieokreślone lub niedookreślone.

Przykładowo, jeśli firma planuje zwiększyć sprzedaż o 20% w ciągu roku to jest to konkretne (specyficzne), możliwe do zmierzenia(mierzalne), wykonalnym(osiągalnośći realistycznym(cel jest dostosowany do obecnych zdolności przedsiębiorstwa)i czasowym(okres jednego roku).

Ponadto ważną kwestią jest aby misja oraz widzenie firmy były przekazywane pracownikom organizacji na każdym szczeblu – od najniżej postawionych aż po samych właścicieli. W ten sposób wszyscy będą mieli jasno określoną drogę jakie ma podążać ich praca dla realizacji celów firmy.

Wizja i misja mogą być również użyte jako narzędzie marketingowe pozwalające lepiej skupić się na potrzebach klienta przez całą organizację. Dzięki temu można bardziej efektywnie tworzyć produkty czy usługi dopasowane dokładnie według wymagań rynku co wprowadza firmę w świat liderów branży

Podsumowująć , Cele stanowia kluczowy element działania każdego biznesu- zarówno dużego koncernu jak i niewielkiej spółki rodzinnej. Wizja i misja firmy określają kierunek działań przedsiębiorstwa, pozwalając na skuteczne planowanie oraz osiąganie celów długoterminowych.

Dobrze sformułowane cele wraz z ich odpowiednim przekazaniem pracownikom, umożliwiają rozwój firmy poprzez dostosowywanie się do wymagań rynku a tym samym budując jej silną pozycję i markę zaufania u klientów.

Wezwanie do działania: Prosimy o zapoznanie się z celami naszej firmy na stronie internetowej https://www.szumski.pl/.
Link tagu HTML: Szumski

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here