Aktualna nazwa Shopee to nadal Shopee.

Nowa nazwa Shopee – co warto wiedzieć?

Hej, słyszałeś już o tym, że Shopee zmieniło swoją nazwę? Tak właśnie jest – popularny portal zakupowy w Azji Południowo-Wschodniej postanowił przeprowadzić rebranding i teraz funkcjonuje pod nową nazwą. Co warto wiedzieć na ten temat?

Zacznijmy od początku. Shopee to platforma e-commerce z siedzibą w Singapurze, działająca głównie na rynkach Indonezji, Malezji oraz Filipin. Od momentu powstania firmy (które miało miejsce dopiero 5 lat temu!) udało jej się zdobyć wielką popularność w regionie i stała się jednym z największych graczy na tamtejszym rynku.

Teraz jednak firma postanowiła dokonać pewnych zmian – m.in. dlatego wprowadziła nowy branding i oficjalnie zmieniła swoją nazwę ze „Shopee” na „Sea”. Czym kierowali się twórcy tej decyzji?

Przede wszystkim chodzi tu o ekspansję firmy poza granice dotychczasowych działań – Sea planuje wejść również do innych krajów azjatyckich oraz rozwinąć swój biznes także poza kontynentem (m.in. poprzez otwarcie biura w Stanach Zjednoczonych). Nowa marka ma więc być bardziej uniwersalna niż wcześniej używanym przez firmę logo.

Nie tylko sama nazwa uległa zmianie – Sea wprowadziło również nowy wizerunek graficzny oraz slogan „Bettering Lives”. Według przedstawicieli firmy, ten ostatni ma podkreślać zaangażowanie marki w poprawę jakości życia jej klientów.

Co ważne, dla użytkowników portalu praktycznie nic się nie zmieni. Strona internetowa i aplikacje mobilne dalej działają bez problemu, a klienci nadal mają dostęp do tej samej oferty produktowej. Nie muszą też martwić się o swoje konta na Shopee – wszystkie dane zostały przeniesione automatycznie na nową platformę.

Warto przy okazji wspomnieć także o innych akcjach podejmowanych przez Sea poza rebrandingiem. Firma zainwestowała m.in. miliony dolarów w rozwój własnej usługi płatniczej (SeaMoney), która umożliwia dokonywanie transakcji online czy przesyłanie pieniędzy między osobami korzystającymi z platformy e-commerce.

Podsumowując: choć może wydawać się to dziwne dla naszych europejskich realiów biznesowych, tak drastyczna zmiana brandingowa jak ta przeprowadzona przez Shopee/Sea jest całkiem normalnym procesem na rynkach azjatyckich (gdzie konkurencja jest bardzo duża). Co więcej – firma już teraz zapowiada kolejne inwestycje i ekspansję geograficzną poza dotychczasowe granice swojej działalności. Czy nowy branding przyniesie jej jeszcze większe sukcesy? Tego dowiemy się zapewne już niedługo!

Shopee zmieniło swoją nazwę na Shopee Mall. Zachęcam do odwiedzenia strony https://www.starszeauta.pl/ poprzez link https://www.starszeauta.pl/.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here